Gyakorlatok a kar ízületének fájdalmára


Share Biztosan sokan tapasztaltátok már a kínzó vállfájdalom gyötrelmeit, melynek számos oka lehet.

gyakorlatok a kar ízületének fájdalmára

Ilyen például a helytelen testtartásunk, alvás közbeni kitekert póz, felborult izomegyensúly, vagy rossz edzési szokások. A váll három különböző részből áll, megkülönböztetjük az elülső anterior részt, mely befelé forgatja a kart, ilyenek például a fekvőtámasz szerű mozgások.

Gyakorlatok a kar ízületének fájdalmára

A középső medius rész távolítja a kart pl. A hátsó posterior rész a kar kifele forgatásáért felel, legjobban az evezésszerű mozdulatoknál aktiválódik. A vállízület a legnagyobb mozgástartománnyal rendelkező ízület testünkben.

gyakorlatok a kar ízületének fájdalmára

Gömb alakú ízület mely lehetővé teszi a kar bármilyen irányú mozgatását. Az ízület védelmét a rotátorköpeny biztosítja, mely alatt a gyakorlatok a kar ízületének fájdalmára körbevevő kisebb izmok összeségét értjük.

Felkar fájdalom – minden, amit tudni kell róla

Ha az izomegyensúly felborul, az izmok közti terheléseloszlás nem egyenletes, ezáltal nem képesek levenni a terhelést az ízületről, sérülés következik be az ízületben, mely akár maradandó fájdalomhoz is vezethet. Befagyott váll szindróma alatt a váll és a környéki izmok krónikus gyulladását értjük, mely hatására a kötőszövet merevvé válik, akadályozva a vállízület mozgását.

gyakorlatok a kar ízületének fájdalmára

A gyulladás hatására a kar mozgatása nehézkessé, fájdalmassá válik, kialakul egyfajta ördögi kör, mely során a váll a mozgáshiánytól még kötöttebbé válik. A gyógyulási idő nagyban függ a diagnosztizálás időpontjától ezért rendkívül fontos, hogy ha erős fájdalmat és mozgatási nehézséget érzünk vállunkban azonnal forduljunk szakemberhez!

Nyári Kihívás - Így lesz feszes, formás a karod

Néhány egyszerű gyakorlatot rendszeresen végezve könnyedén átmozgathatjuk a vállízületet, így visszaállíthatjuk a vállízület, illetve a környéki izmok eredeti mozgástartományát, ezáltal csökkenthetjük a fájdalmat.

A váll és a mell átmozgatása Vegyünk számunkra megfelelő pozíciót, úgy hogy hátunk egyenes maradjon, majd egyik karunkat nyújtsuk ki magunkat előtt és lassú tempóban mp alatt vigyük hátra és enyhén fel a karunkat, közben mellkasunkat enyhén fordítsuk a kar irányába.

  • Amely segít a vállízület fájdalmában
  • Csípőfájás diszlokáció után
  • TORNAGYAKORLATOK RHEUMATOID ARTRITIS ESETÉN
  • Ízületi gyulladás hogyan lehet kezelni
  • Csípőpótlás után ágyékfájdalom
  • Miért kezd el fájni a váll?

Ismételjünk 3x-4x mindkét kar esetében. Rövid mozdulatokkal mozgassuk testünket, nagyjából 10 cm-es mozgástartományban.

gyakorlatok a kar ízületének fájdalmára

Végezzük másodpercig, lassú, koncentrált tempóban, majd ismételjünk 3x-4x. A tricepsz nyújtása Az egyik karunkat emeljük magunk mellé, majd a könyökünket hajlítsuk be, és kezdjük el lassan magunk felé húzni nagyjából 15 másodpercig.

gyakorlatok a kar ízületének fájdalmára

Ismételjünk mindkét karon 3x-4x. Ezen gyakorlat rendszeres elvégzésével nagy mértékben csökkenthetjük a váll sérülésének esélyét, megőrizhetjük és növelhetjük a mozgástartományát, melyek mind hozzájárulnak az ízület egészségének megőrzéséhez.

gyakorlatok a kar ízületének fájdalmára

Ha te is vállproblémákkal küzködsz, jelentkezz be szakembereinkhez ezen a linken!